Mentor

Hva vår mentorordning handler om 

Vår mentorordning er et viktig ledd i vår brobygging for både kandidaten og kunden. For kandidaten økes forståelsen, og dermed også muligheten for å lykkes i både stillingen og i norsk arbeidsliv. For kunden vil mentorordningen øke muligheten for at kandidaten lykkes,  noe som dreier seg om å skape trygghet for rekrutteringen. Selv om kunden/arbeidsgiver har et selvstendig ansvar for å legge til rette for kandidaten, vil vår mentorordning støtte kunden i dette. 


Den enkelte kandidats behov for mentor vil variere, noe som innebærer at både innhold og omfang må tilpasses til hver kandidat. Med innhold menes hva kandidaten trenger å øke sin kunnskap og forståelse om. Det kan for eksempel være generelle organisatoriske spørsmål, konkrete kulturelle spørsmål og forståelse av språk. Med omfang menes hvor omfattende mentorordningen skal være for den enkelte. For eksempel hyppighet, varighet og involvering av ISCO Potensial i prosessen. Selve broen i vår mentorordning handler om å overføre kunnskap, erfaring og innsikt fra en erfaren person til en mer uerfaren.

GettyImages-1192624591.jpg